hanulka.infoblog.cz

Proteinová dieta

Publikováno 03.02.2018 v 07:51 v kategorii Krása, přečteno: 61x

Proteinová dieta je založená na příjmu potravin s vysokým obsahem bílkovin a omezení potravin s obsahem cukru (sacharidů) a tuku.

V poslední doě určitě nejoblíbenější dietou je KetoMix, jednak kvůlu nižší ceně v porovnání s konkurencí, jednak kvůli výsledkům.


Přínosy proteinové diety

  • pravidelné stravování – strava je rozdělena do 5 – 6 denních dávek
  • vhodná pro ty, kteří mají rádi maso a vejce
  • rychlý úbytek hmotnosti – dochází k odvodněním organismu
  • při nadměrné konzumaci bílkovin může docházet k potlačení chuti k jídlu

Nevýhody a rizika diety

  • jídelníček je velmi jednotvárný
  • po určité době dostáváme chuť na sladké, což vyžaduje silnou vůli
  • kvůli absenci některých potravin dochází k nedostatku důležitých živin – zejména vlákniny, vitaminů a minerálních látek (hlavně vápníku)
  • zvýšení rizika onemocnění ledvin – nadměrná konzumace bílkovin poškozuje ledviny, hrozí riziko selhání ledvin
  • zvýšení rizika rakoviny tlustého střeva – důsledek nadměrné konzumace masa

Jak sestavit jídelníček?

Při sestavování jídelníčku musíme mít na paměti, že dieta si zakládá na omezení sacharidů ve stravě, proto musíme dbát na přísné dodržování a vynechat oblíbené potraviny jako jsou například brambory, rýže, těstoviny, kuskus, obilniny, pečivo, sladké nebo přezrálé ovoce a sladkosti. Maximální množství sacharidů, které denně konzumujeme, by se mělo pohybovat kolem 50g.

V jídelníčku musíme dát přednost potravinám obsahující vysoký obsah živočišných proteinů – například maso, sýry, mléko, jogurty, tvaroh, vejce, ryby. Dále bysme měli konzumovat dostatek čerstvé zeleniny a pít aspoň 3 litry vody denně.


Komentáře

Celkem 0 komentářů

  • Neregistrovaný uživatel

    Jméno: Přihlásit se

    Blog:

    Obsah zprávy*:

    Kontrolní kód*:
    Odpovězte na otázku: Co je dnes za den?